"מוח אחד"

המפגש הראשון שלי עם שיטת מוח אחד הביא אותי לשחרור ממיגרנות.

7 הספרים הראשונים של שיטת מוח אחד

בתחילה ממש צחקתי, לא הבנתי מה בכלל  אומרים לי או מבקשים ממני לעשות. זה היה ממש הזוי למוח המאד הגיוני שלי. חיכיתי חודש והמיגרנות לא חזרו, חיכיתי חודשיים וראיתי כי הן לא חוזרות ורק אז החלטתי לללכת ולבדוק במה דברים אמורים.( אגב, מאז עברו 17 שנים והמיגרנות לא חזרו, כלומר : התעופפו להן והשתחררו ממני.)

היום, אחרי שהפכתי להיות מורה של "מוח אחד", אני עדיין נדהמת מחדש בכל מפגש של "מוח אחד" מעוצמת המפגש. אף פעם אינני יכולה לדעת לאן הטיפול יכול להוביל. גם המודרכים והמטופלים נרעשים ומתפלאים עד מאד ממהלך המפגש ומתוצאותיו.

כל זה משום שהשיטה  ש"מוח  אחד" הביאה לעולם מתנהלת עם התת מודע של האדם ועם הגוף שלו. לעיתים, אדם יכול להציג ברהיטות ובאסרטיביות את בעיותיו אבל גופו יגיב לגמרי בכיוון ההפוך וכאן בעצם נכנס התפקיד שלי, להקשיב לתת מודע ולגוף של המודרך, למצוא את גיל הסיבה של דפוס ההתנהגות והמחשבה ובעיקר, למצוא את התיקון המתאים לו. כלומר : הטיפול מתייחס למקור הבעייה ולאו דווקא לסימפטומים .

המטרה של ההדרכה והטיפול היא לשחרר את האדם ממתחים על  בעיות, אמונות חוסמות,  מחשבות מעיקות, חרדות  ומכאובים. ברגע שהאדם הופך להיות מודע לעומק הסיבות והגילאים בהן נוצרה הבעייה, הוא יכול לקבל אותם, להתפייס איתם ומכאן לשחרר אותם מתוך שק הרגשות הפנימי אשר לעיתים ממש כבד על הגוף ומביא לחוסר שקט  וכאבים אין סופיים.

מהי שיטת "מוח אחד?

מוח אחד היא שיטה שפותחה ב- 1983 על-ידי גורדון סטוקס, דניאל וייטסייד וקנדיס קלאווי בארה"ב .

זוהי שיטה הוליסטית הרואה את האדם כמכלול. השיטה נותנת  מענה למגוון רחב של בעיות:

קשיי  וליקויי למידה, שחרור או הקלה של כאבים פיזיים, נושאי זוגיות ושיפור מערכות יחסים שונות, דיכאון, פחדים וחרדות (שחרור מטראומות), התמכרויות, הפרעות אכילה, וכן בעיות כמו דימוי עצמי, בטחון עצמי, אלרגיות, חרדת בחינות, קשיי קשב וריכוז, שיפור  השפע, ובעצם כל עניין שמעורר מתח כלשהו.

כל זה משום שהשיטה  ש"מוח  אחד" הביאה לעולם מתנהלת עם התת מודע של האדם ועם הגוף שלו. לעיתים, אדם יכול להציג ברהיטות ובאסרטיביות את בעיותיו אבל גופו יגיב לגמרי בכיוון ההפוך וכאן בעצם נכנס התפקיד שלי, להקשיב לתת מודע ולגוף של המודרך, למצוא את גיל הסיבה של דפוס ההתנהגות והמחשבה ובעיקר, למצוא את התיקון המתאים לו. כלומר : הטיפול מתייחס למקור הבעייה ולאו דווקא לסימפטומים .

המטרה של ההדרכה והטיפול היא לשחרר את האדם ממתחים על  בעיות ,אמונות חוסמות ,  מחשבות מעיקות, חרדות  ומכאובים. ברגע שהאדם הופך להיות מודע לעומק הסיבות והגילאים בהן נוצרה הבעייה, הוא יכול לקבל אותם, להתפייס איתם ומכאן לשחרר אותם מתוך שק הרגשות הפנימי אשר לעיתים ממש כבד על הגוף ומביא לחוסר שקט  וכאבים אין סופיים.

מהו אופן העבודה במפגש טיפולי בשיטת מוח אחד:

תהליך בדיקה קינסיולוגית

בעזרת בדיקת שריר של המודרך (מגע קל בשרירי הידיים) אנו מאתרים את המקור לבעייה עמה מגיע הנבדק. עבודה זו הינה מדויקת בצורה בלתי רגילה.

בדיקת השריר עוקפת את מערכת האמונות (הן של המדריך והן של המודרך) עוקפת את כל ההכחשות וההדחקות, ומגיעה לאמת של הגוף!

העבודה היא עדינה עד מאד, ומשחררת את המתח בצורה נעימה. אותו הדבר אמור גם לגבי שחרור מתח של טראומות.

בתום הפגישה מורגש בדרך כלל שחרור גדול ותחושת הקלה וקלילות. כך עוזרת השיטה ליצור את החיים שהאדם רוצה בהם, להגדיל את מרחב הבחירה שלו בחיים, מבלי שדפוסי מחשבה ומערכות אמונה יהיו לו לרועץ ולמכשול.

פגישה בשיטת "מוח אחד" הינה קיצור דרך מופלא לצמיחה  ולשינוי לטובה של כל נושא שמציק לנו בהתנהלות חיינו. 

דרכי העבודה:

 

במהלך הפגישה נעשית עבודה של איזון הגוף, איזונים של מרידיאנים, צ'אקרות, עבודה עם תמציות אנרגטיות שונות, עבודה עם תדרים של צבעים, דמיון מודרך והרבה טכניקות נוספות של שחרורי מתח רגשיים. כן כוללת העבודה טקסטים למודעות עפ"י בדיקת השריר,  שרירים ריאקטיביים, שחרור דפוסי פחד שגורמים להתנהגות כפייתית ועוד כלים רבים ומגוונים, הכל לפי תגובות השריר שאנו מקבלים מהמודרך.

בשיטה זו המודרך הוא הסמכות, והוא קובע  את נושא העבודה, איך תעשה ובעזרת אילו כלים, הכל עפ"י תגובות השריר. המדריך מאפשר את העבודה שנעשית בעדינות רבה והשפעתה ניכרת תוך זמן קצר.

על פי מוח אחד המשמעות של חולי או בעיות בריאות שהן תוצאה הנובעת מגורמים רגשיים הנמצאים במעמקי הנפש ובתת המודע. סימפטומים כמו כאב ראש, חום, דלקת גרון,מחלות כרוניות, בעיות למידה, בעיות כלכליות , בעיות בזוגיות, ובעצם כל מצוקה, הם תוצאה של מצב פנימי, רגשי, עמוק שלא טופל. ב"מוח אחד" לא נטפל בסימפטום, אלא, נחפש את הגורם, את הסיבה העמוקה, ונשחרר אותה. בדרך זו ניתן מענה לא רק לסימפטום אלא לשורש הבעיה, ונביא את הגוף להרמוניה ולזרימה מאוזנת בכל הרמות.

פעמים רבות משתחרר הסימפטום החיצוני בהצלחה רבה עקב שחרור המתח הרגשי, ולעיתים אף בעקבות פגישה אחת.

 

השיטה עובדת על שיחרור חסימות שיש לנו. חסימות שנובעות מאירועים טראומטיים שעברנו או שהיינו עדים להם. טראומות אלו משפיעות על מערכות האמונה שלנו, ובד"כ אף באופן לא מודע ומונעות מאיתנו לחיות חיים משוחררים של בחירה.

פתרון בעיות רגשיות מהעבר משנה את התנהגותנו בהווה, ומכיוון שהרגשות שלנו בהווה משפיעות על העתיד שלנו - אנו משנים אף את עתידנו!  לדוגמא :בקליניקה שלי הופיע בחור בן 25 עם גמגום ויחד עם זאת התלונן על חוסר בטחון עצמי . הוא טען כי אינו יכול להתקרב בכלל לבנות כי אינו יכול להשמיע הגה ,יותר מכך התלונן על כך שהופך להיות ממש אדום ומתחיל להזיע. לאחר מספר טיפולים הוא החל לצאת עם בנות והגמגום פחת במידה רבה. כיום הוא נשוי באושר ועובד בעבודה שאותה אוהב ולפני מספר חודשים נולדה לו בשעה טובה ילדה.

עוד על השיטה באתר מוח אחד:    http://www.3in1concepts.net    

לימודי שיטת  "מוח אחד "

לימודי תעודה  לקראת תואר של  יועץ בכיר  מטעם המרכז של "מוח אחד" בארץ .

הקורס מורכב מ-11 שלבים. אני מעבירה את 4 הקורסים הראשונים.

בשלב הראשון לומדים את טכניקת העבודה והמחשבה.-14 שעות לימוד.

בשלב השני -שיפור יכולות למידה העמקת טכניקת העבודה בהתייחס ספציפית ללקויות למידה: קריאה, כתיבה, הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, תקשורת, חיזוק הדימוי העצמי והביטחון הפנימי, הפגת מצבי מתח. 21 שעות לימוד.

בשלב השלישי - הבנת הצופן של המבנה שלנו. בקורס זה מכירים את השפעת מבנה הפנים והגוף על התפקוד וההתנהגות. תכירו את עצמכם כמו שלא הכרתם אף פעם. 21 שעות לימוד.

בשלב הרביעי -מוח אחד מתקדם- שחרורי מתח והרחבה של הידע בשיטה.28 שעות לימוד.

בהמשך כל שלב מרחיב את הידע והכלים בעבודה.

ניתן ללמוד את ארבעת השלבים להעשרה עצמית, לשיפור יכולות הלמידה, להחזרת הסמכות והבחירה לעצמך, לשיפור התקשורת האישית. אלו כלים מופלאים לשימוש יעיל ופשוט  בבית ,במקום העבודה,בבתי הספר וגני הילדים..

דרכי הלימוד: הקניית השיטה ,  הסברים, הדגמות  והתנסות.

הסבר על מוח האדם  

מחשבות שפרות מערכת חיסונית

מוח האדם הוא איבר מורכב ומסובך. לבד מחלקיו יש למוח input  ו- output  הנלווים (מערכת העצבים). אילולי היתה במוח מערכת הבונה סדרי עדיפויות בתוך שלל משימותיו, לא היינו מסוגלים לתפקד.

בסדרי העדיפויות של המוח עומד במקום הראשון הצורך לשרוד. זהו הנושא הבסיסי ביותר המקיים כל יצור חי. מנגנון ההישרדות של האדם, הילחם או ברח, נמצא באזור המוח האחורי מאחורי אוזן שמאל. איבר זה נקרא common integrativ area או בקיצור CIA. כשמנגנון ה CIA "נדלק" מופעלת בגוף (בתת מודע) מערכת העצבים הסימפתטית וכך האדם נכון למלחמה או לבריחה. כתוצאה מכך המוח מנתק מערכות שאינן חיוניות, כגון: עיכול, דמעות, יציאות ומוח קדמי, בו בזמן עולה רמת האדרנלין בדם. תהליך זה מלווה בשחרור מוגבר של סוכרים, העלאת הדופק ולחץ הדם כדי שהאדם יהיה "ערוך לקרב". בנוסף לכך מערכת זו מחברת את כל החושים ויוצרת דריכות בגוף לקראת המשימה. למוח בזמן זה אין שהות לחשוב ולכן פעולותיו הן על פי השוואת דפוסי התנהגות מהעבר, פעולות אינסטינקטיביות.

בניגוד למערכת הסימפתטית קיימת המערכת הפרה-סימפתטית. זו נותנת לגוף לתפקד ברוגע ובנינוחות ומאפשרת את הפעלת המוח הקדמי. במוח הקדמי נמצאות היכולות הגבוהות של "מותר האדם מן הבהמה", כגון: היכולת ללמוד, לדבר, להפעיל כלים, תגובות מתוך שיקול דעת, בחירה מודעת וכדומה. ככל שהאדם מרבה להשתמש במוח הקדמי הוא מפתח את יכולת הבחירה והשליטה על פעולותיו.

לעתים מתעוררות בעיות כאשר האדם מפעיל את המערכת ההישרדותית לא רק במצב של סכנה אמיתית אלא בכל סיטואציה המזכירה אירוע שהוא חווה בעבר. ההערכה הרווחת היא כי בני האדם מפעילים בחלק גדול מהיום את ה- CIA ולא את המוח הקדמי. 

לדוגמא: הגיעה אלי מטופלת בשם שירה ( שם בדוי)שעברה את כל מחלקות הרפואה המערבית .האבחון שלה היה וגיניסמוס. כלמור: קושי להכיל חדירה לואגינה. מה מסתבר שהיא חוותה התעללות מינית בגיל 5-6 מבן דודה. היא לא סיפרה דבר לאף אחד וכהגיעה לגיל של היכרויות ורצון לייצר זוגיות ניתקלה בקושי זה ולא  הבינה למה זה קורה לה . מסתבר שמערכת האמונות שלה שכבה האמונה כי קיום יחסי מין באופן בו גבר יחדור אליה זה מהווה סכנה של חיים ומוות ולכן לא איפשרה לעצמה ולא לגבר להיכנס לעולם האינטימי שלה. לאחר שחרור המתח על חוויה זו היא יכלה להתחבר שוב לעצמה ולשחרר את האמונה כי חדירה של גבר אוהב ומתחשב אינה בגדר סכנה של חיים ומוות. היום היא נשואה באושר ומודה על החיים שנתנו לה בחזרה במתנה.